Kurz Asistentka, sekretářka
Kurz Asistentka, sekretářka je rekvalifikačním kurzem s akreditací MŠMT a je realizován v souladu se standardy Národní soustavy kvalifikací.
Cílem kurzu je připravit účastníky na složení zkoušky profesní kvalifikace Asistent/ka, sekretář/ka.
Úspěšný absolvent najde uplatnění v soukromých firmách, ve státní správě i v samosprávě. Pracovník na této pozici pak vykonává různorodou činnost – zpracovává širokou škálu administrativních agend jednotlivých úseků či oddělení, komunikuje uvnitř i vně firmy, podílí se na organizaci operativních činností atd.
Obsah kurzu odpovídá požadavkům hodnotícího standardu zveřejněném v registru Národní soustavy kvalifikací:
- Vedení administrativy.
- Uplatňování firemních procesů.
- Komunikační dovednosti.
- Zásady společenského chování a vystupování.
- Orientace v legislativních pravidlech pro zacházení s osobními a důvěrnými údaji.
Získané kompetence:
- Efektivní komunikace a kooperace (spolupráce).
- Uspokojování zákaznických potřeb.
- Řešení problémů.
- Plánování a organizování práce.
- Komunikace s obchodními partnery.
- Získávání a orientace v informacích .
Vstupní požadavky:
- 18 let.
- Základní vzdělání.
Způsob ukončení a výstupní doklad:
- Zkouška profesní kvalifikace.
- Potvrzení o účasti v akreditovaném vzdělávacím programu Asistentka, sekretářka.
Získané znalosti:
- zpracování dat s využitím textového editoru, tabulkového procesoru, prezentace a internetu.
- náležitosti a formy zápisu z průběhu pracovní porady.
- vyřizování korespondence a vyhotovit podnikové písemnosti.
- znalost využívání elektronické pošty a komunikace prostřednictvím datových schránek.
- základy řízení a organizace práce v sekretariátu.
- zajišťování kancelářského vybavení, materiálu a potřeb sekretariátu.
- znalost povinností organizace v oblasti BOZP a po vůči zaměstnancům.
- principy řízení organizace.
- znalost obecných zásad firemní kultury a její aplikace.
- pravidla efektivního telefonování.
- schopnost řešení konfliktů souvisejících s plněním úkolů sekretářky.
- základní pravidla společenského kontaktu.
- základní společenské akce.
- zásady sebeprezentace v rámci firmy.
- základní pravidla gastronomie.
- pravidla evidování korespondence, smluv a dalších dokumentů.
- znalost systémů vedení spisové služby.
- základní pravidla a postupy skartačních řízení, zákon o archivaci.
- znalost zákona o ochraně osobních údajů.
Získané dovednosti:
- orientace v legislativních pravidlech pro zacházení s osobními a důvěrnými údaji.
- vedení administrativy.
- příprava podkladů a formálních dokumentů.
- uplatňování firemních procesů.
- počítačová způsobilost.
- ekonomické povědomí.
- právní povědomí.
Cena a délka kurz:
Cena kurzu pro veřejnost je 10.880 Kč + 0 % DPH.
Délka kurzu je 80 – 120 hodin.